Toon:

Pin High en het coronavirus

Beste Pin High reiziger,

Vanwege de huidige situatie is het drukker dan normaal en zijn wij iets minder goed bereikbaar. Deze drukte komt vooral omdat veel klanten hun geplande reis willen verschuiven naar een latere datum. Hieronder beantwoorden wij de meest gestelde vragen rondom de gevolgen van het coronavirus voor reeds geboekte reizen.

Ik heb kennissen die via jullie op reis zijn. Hoe gaat het met ze?
Dag en nacht is door onze medewerkers gewerkt om de honderden Pin High reizigers die in het buitenland verbleven weer veilig thuis te krijgen. Dat is gelukt! Iedereen is weer veilig thuis. U hoeft zich dus geen zorgen te maken.

Enkele reacties van de honderden gerepatrieerde Pin High'ers:

24 maart 2020
‘Wij willen Pin High bedanken voor de geweldige actie om ons terug te halen uit Marokko. Wij waren bang dat we enkele weken vast zouden zitten in Marrakech, maar door jullie toedoen konden wij toch terugreizen. Onze dank is groot en wij waarderen jullie inzet. Top organisatie!!!! Ga zo door. Frank Voortman’

23 maart 2020
'Vanuit mijn eigen stoel in mijn eigen huis dank ik alle medewerkers voor de zo fantastisch geleverde zorg. Ondanks natuurlijk vele telefoontjes waren zij altijd maar weer begaan met onze situatie, terwijl zij ook onder veel stress uiteindelijk moesten werken. Gran Canaria is heerlijk, maar als gasten massaal vertrekken en jij kan niet weg, dan beland je in een spookstad, weliswaar met een mooie golfbaan voor de deur, maar lastig spelen vanaf het balkon van je kamer, waar je vastzit. Pin High, ik was altijd al gecharmeerd van jullie manier van organiseren, maar dit was een topprestatie. Ik hoop, in de toekomst, als die ons gegeven is, nog regelmatig van jullie reizen gebruik te maken. PIN HIGH forever! Dank, dank. Ria en Ben van der Heiden'

23 maart 2020
'Grote klasse, wij waren net op tijd terug. Bram Roskam'

19 maart 2020
'Bij deze willen wij u, uit de grond van ons hart, van harte bedanken voor het regelen van onze terugvlucht uit Marrakech naar Amsterdam op zondag 15 maart. Wij zijn aan een hoop ellende ontsnapt! Wij waarderen ten zeerste uw inzet en willen langs deze weg ook het volledige team van Pin High bedanken. Jullie zijn TOP!! Wij zullen Pin High ten zeerste aanbevelen aan familie, vrienden en kennissen. Ellie en Fons Terclavers'

17 maart 2020
'Dank voor jullie medewerking. Jullie hebben dit heel netjes opgelost. We hopen dat het coronavirus niet te lang gaat duren en dat wij snel gebruik kunnen maken van deze voucher. Zorg goed voor jezelf en elkaar en veel sterkte in deze abnormale tijd. Emmy van de Wetering'

Ik heb een vakantie bij Pin High geboekt met vertrekdatum in de periode tot 1 mei 2020. Gaat mijn vakantie door?
Nee, uw reis gaat helaas niet door. De recente maatregelen in Nederland en omringende landen maken een ontspannen golfvakantie vóór 1 mei 2020 niet mogelijk. U hoeft echter geen actie te ondernemen. U hoeft ons niet te bellen of te e-mailen. U ontvangt per e-mail een bericht met alle informatie en mogelijkheden.

Mijn vakantie is geannuleerd en ik heb bericht gehad dat ik een Pin High coronavoucher ontvang. Deze voucher heb ik nog niet. Kan ik toch al een nieuwe reis boeken?
Wij doen er alles aan u de coronavoucher zo snel mogelijk toe te zenden. U hoeft daar echter niet op te wachten. U kunt nu al een nieuwe reservering maken via onze site. Dit is zelfs aan te raden, aangezien veel mensen hun vakantieplannen reeds hebben bijgesteld en de maanden juni t/m oktober nu al erg populair zijn. Wij boeken dan uw oude golfreis om naar de nieuwe. Geef bij boeking duidelijk aan dat u bericht heeft gehad waarin u een coronavoucher is toegezegd en vermeld uw oude Travelplannummer, dat bovenaan uw huidige factuur staat. Wij verrekenen dan het volledige reeds door u (aan)betaalde bedrag direct op de nieuwe factuur.

Ik heb een vakantie bij Pin High geboekt met een vertrekdatum vanaf 1 mei 2020. Gaat mijn vakantie door?
In de persconferentie van 31 maart 2020 heeft de regering aangegeven dat scholen, cafés, restaurants, hotels en sportaccommodaties dicht blijven tot en met 28 april 2020 (klik hier voor de actuele informatie). Aangezien wij verwachten dat op 29 april 2020 niet direct alles weer opengaat, hanteren wij 1 mei 2020 als eerste mogelijke datum dat u weer kunt reizen.

Voor de meeste bestemmingen gelden op dit moment ook geen beperkingen vanaf 1 mei 2020. Maar zoals u van Pin High gewend bent, kunt u uw reis tot 1 maand van tevoren altijd kosteloos omboeken (met uitzondering van eventuele vliegtickets). Met vrijwel al onze hotels hebben we nu kunnen afspreken dat dit nu zelfs tot 14 dagen van tevoren kan indien u boekt en reist vóór 31 mei 2020. Eventuele vliegtickets kunt u ook omboeken, maar dan betaalt u de omboekingskosten die de luchtvaartmaatschappij hiervoor bij ons in rekening brengt.

De voorwaarden voor omboeken helder en duidelijk op een rij:
► De omruilgarantie is van toepassing op de gehele reservering, met uitzondering van de vlucht.
► Enkele hotels willen niet meegaan in deze versoepeling en houden vast aan hun normale wijzigings- en annuleringsvoorwaarden. Dit betreft tot dusver de meeste hotels in Zuid-Afrika, Aldiana Club Costa del Sol in Spanje, The Westin Resort Costa Navarino in Griekenland, Boavista GC in Portugal en Mercure Hotel Chantilly in Frankrijk.
► Na wijziging kan de reissom hoger of lager zijn dan de reeds gemaakte reservering. Is het lager en heeft u de volledige reissom reeds voldaan, dan ontvangt u voor het verschil een zogenaamd ‘coronavoucher’. Deze voucher is 1 jaar geldig en valt onder de normale SGR regeling, aangezien Pin High daarvan lid is. Wij regelen dit kosteloos voor u. Wij handelen alles verder af met het hotel, de golfbanen, etc. Alles zonder kosten voor u.
► Omboeken kan tot uiterlijk 1 maand vóór uw vertrekdatum. Boekt u met vertrek vóór 31 mei 2020, dan kan dit zelfs tot 14 dagen vóór vertrek voor de meeste hotels.
► Indien de reservering via een reisbureau is gedaan, dient hoofdboeker zich te wenden tot het reisbureau.

Wenst u hiervan gebruik te maken, ga dan naar onze website, kies een nieuwe reis en geef aan dat u wilt gebruikmaken van de mogelijkheid om tot 14 dagen vóór vertrek om te boeken. Vermeld duidelijk het Travelplannummer dat bovenaan uw huidige factuur staat. Wij nemen dan contact met u op om een en ander door te nemen.

Gelden extra regels vanwege het coronavirus in het land waar ik op vakantie ga?
Diverse landen nemen op dit moment maatregelen ter beperking van de verspreiding van het coronavirus. U kunt hiervoor de site raadplegen van nederlandwereldwijd.nl. Daarnaast publiceert het Travel Centre van IATA (International Air Transport Association) een actuele (Engelstalige) lijst met daarin de maatregelen die nu per land worden genomen. Check van tevoren of maatregelen ook op u van toepassing zijn. Let op: de voorwaarden kunnen dagelijks veranderen.

Sunset